Ressenya de SCHiM

Passa per l’aigua i no es mulla

Passa pel foc i no es crema

Avui us portem una petita ressenya d’un joc molt peculiar amb una premissa molt senzilla.

Què passaria si una persona i la seva ombra se separen?

Doncs això és el que passa a SCHiM, el nou joc de Ewoud van der Werf i Nils Slijkerman.

A SCHiM ens trobem amb un joc de trencaclosques i plataformes 3D en el que controlarem una mena de granota (l’ombra) que haurà d’anar saltant entre les ombres que generen diversos objectes i persones al llarg dels més de 60 nivells fins a arribar a trobar el nostre humà.

Al llarg dels nivells veurem com el nostre amo es va trobant diferents escenes de la seva vida, res massa destacable, tret potser, del nivell final del joc.

Cada nivell té un objectiu, anar saltant fins a arribar a un animal, humà o mitjà de transport. Aquesta senzilla mecànica és potser el principal problema del joc, és excessivament senzill i repetitiu, del primer nivell a l’últim no hi ha cap sensació de progressió en la dificultat. No canvien les mecàniques i el disseny de nivells tampoc és més complex.

A més, la càmera no és lliure, disposa de 4 angles que haurem d’anar rotant contínuament per esbrinar el següent salt i això no sempre acaba de funcionar com un espera.

El més destacat del joc, això sí, i és el motiu pel qual el teníem a la wishlist d’ençà que es va anunciar, és el seu aspecte visual, les seves línies simples i un ús del color minimalista fan que el joc sigui una delícia cuqui.

Recomanem jugar el joc a estones lliures, potser intercalant amb algun altre per tal que no es faci excessivament repetitiu.

POTSER VOLS LLEGIR  Ressenya d'Apartment Story. Què passaria si un personatge del sims tingués una pistola?

Considerem que essent una experiència més curta, i per tant amb un preu inferior, SCHiM podria haver estat un bon joc per passar l’estona, però els 24,99€ que costa actualment a Steam ens semblen excessius.

Desplaça cap amunt