Ressenya d’ASTROBOT. La Next-Gen era això

La PS5 Pro arribarà com a DLC a Astrobot, o no.

The Last of Us Part II Remastered, Helldivers II, Final Fantasy VII Rebirth, Rise of the Ronin, Stellar Blade, Foamstars… no són pocs els exclusius de Playstation 5 de 2024. De tots aquests, segurament un parell estaran a les apostes pel GOTY (Foamstars, tu no.).

El que potser no esperàvem a principis d’estiu és que el candidat més clar a joc de l’any, si més no, de Playstation, seria Astrobot. Perquè sí, no li donaré més voltes al tema, Astrobot és el millor joc de PS5 d’aquest any, amb MOLTA diferència.

Si teniu una PS5 o l’heu provat, segurament heu tastat les mels d’aquella mena de demo tècnica que inclou cada consola al seu interior que és Astro’s Playroom, el joc que ven les bondats del comandament de PS5, el Dualsense.

Hi havia certa por que Astrobot fos un Astro’s ampliat, que afegís més nivells, alguna peça de hardware més i au. I d’alguna manera ho és, però no, perquè Astrobot és un joc complet amb totes les lletres.

El que deixa clar Astrobot des del primer moment és que és una carta d’amor a la marca Playstation, a una Playstation que potser ja no existeix, a aquella consola d’Ape Escape, de PaRappa de Rapper o de Gravity Rush, per anomenar-ne uns quants. Em sembla una manera immillorable de celebrar els 30 anys de Playstation.

Durant les 10 hores aproximades de duració i comandant al nostre Astro haurem de superar diversos nivells on trobarem moltes referències a jocs de totes les generacions de Sony, no només first party, sinó també de jocs que d’alguna manera han estat claus en l’èxit de la consola com poden ser Resident Evil o Crash Bandicoot. Superar els nivells, en la majoria dels casos, serà una tasca senzilla, disposem de molts biomes i moltes mecàniques boges que fan que en cap moment el joc se senti avorrit, i això avui dia és clau. El joc es gaudeix de principi a final.

POTSER VOLS LLEGIR  Ressenya de Puppet House. Un Escape Room de Terror Psicològic i Sobrenatural

És cert que els jugadors més experimentats gaudirem de la cerca dels bots ocults, alguns de molt senzills i d’altres ben rebuscats, així com de certs nivells especials on la dificultat augmenta MOLT, són pocs, però la sensació a l’hora de finalitzar aquests nivells i l’estima que han posat al disseny de nivells és espectacular.

No voldria fer cap espòiler, però a cada món ens trobem un nivell ambientat a una de les grans franquícies actuals de la companyia i aquests són una autèntica delícia, adaptar el nostre robot a mecàniques de shooter o d’acció hack and slash és tot un encert.

Però compte, perquè algú, jo el primer, tenia certa por a Astrobot, por que es perdés una magnífica jugabilitat i un intel·ligent disseny de nivells en aquest homenatge continu a la marca i per sort, i per encert de l’estudi Team Asobi, NO és així.

Si agafem el catàleg de jocs de plataformes d’aquesta generació i deixem de banda Super Mario Odyssey, ens trobem sense cap mena de dubte del millor plataformes 3D dels darrers (molts) anys. I que consti que la comparació amb Super Mario Odyssey no és gratuïta, moltes de les idees d’Astrobot les trobem a Odyssey, Sunshine o Galaxy, però, saber-les combinar d’aquesta manera és una feina majestuosa. Tothom pot imitar a Nintendo, però no tothom ho pot fer bé.

Podríem treure totes les referències a Playstation, les marques, la consola, etc. i continuaríem tenint el primer joc capaç de mirar cara a cara al fontaner italià sense ruboritzar-se.

És curiós el timing, Astrobot ha sortit el mateix dia que Concord ha desaparegut, passem de la pitjor decissió que ha pres Sony al seu propi joc de l’any, però a més al cap d’uns dies s’ha presentat la nova PS5 Pro. Donaria per molt debat (i ho farem al pòdcast setmanal) sobre la necessitat o no d’un model Pro que justifiqui el gast de 920€ (amb lector), però precisament Astrobot se sent com un autèntic joc next-gen, per l’ús de Dualsense, pels temps de càrrega del disc SSD i com, sense uns gràfics 4k60 o els 120fps, Sony acaba de presentar el joc més next-gen de que disposa i, com molts rumiem, si cal o no una versió Pro de la generació actual.

POTSER VOLS LLEGIR  Ressenya de Sol. La novel·la Visual de l'any

Astrobot és un joc imprescindible, per a tothom, els amants de Playstation, de les plataformes, jugadors novells o jugadors experimentats. Vaja, el mateix que es podria dir d’un bon Mario és aplicable a Astrobot i sense cap mena de dubte entra per la porta gran a la cursa del millor joc de l’any.

1 comentari a “Ressenya d’ASTROBOT. La Next-Gen era això”

  1. Pingback: T3C01 Comencem la tercera temporada. Parlem de PS5 Pro i ressenyem Astrobot i The Plucky Squire - Joc Creuat

Els comentaris estan tancats.

Desplaça cap amunt