Ressenya de The Spirit of the Samurai. Katanes, sang i zombies

Els Samurais estan més de moda que mai, però tampoc és estrany, a qui no li agrada la barreja del Japó feudal, zombies, Katanes i sang a dojo.

És inevitable que amb aquesta indústria el primer que ha de fer un joc és entrar pels ulls. I Spirit of the Samurai ho fa per la porta gran. L’estudi Digital Mind Games va triar una animació tipus Stop-Motion per donar vida a aquesta història de venjança.

Aquesta tècnica permet que ens sembli amb tot moment veure una pel·lícula d’animació feta amb plastilina, cosa que per un joc com aquest li escau perfectament. Les diferents capes que es veu en pantalla li donen un acabat que ens farà gaudir en l’artístic.

Per acabar amb l’apartat visual, menció especial a les abundants seqüències cinemàtiques que expliquen la història i tenen una qualitat espectacular per la dimensió indie del joc.

I ara que el joc ha cridat la nostra atenció, que ens proposa? El joc és una aventura 2D de scroll lateral amb una mica de plataformes, però amb una mecànica de combat que el fa una mica singular. Per començar aquí no es pot anar corrent cap a l’enemic com si fóssim un kamikaze, aquí els combats s’han d’encarar amb la calma, ja que no podem començar a prémer botons i esperar que la cosa acabi bé. De fet, El nucli del joc és precisament preparar el combo adequat pel tipus d’enemic i atacar no premen botons sinó amb el joystick dret fent moviments en la direcció adequada. La katana juntament amb Kunais i un arc seran les nostres eines per anar avançant.

La barreja d’estils de joc amb aires de Hack & slash i una mica de Souls fan que l’aventura demani concentració i estiguem pendents de la vida i de l’estamina, ja que qualsevol distracció ens penalitzarà ràpidament i aquí amb 3 tocs estàs mort. A mesura que avancem, anirem pujant de nivell, cosa que ens permetrà aprendre nous moviments que faran sentir que el personatge creix i ens prepara per lluitar amb enemics més ràpids i letals.

Fins ara no hem comentat que el joc també té part Metroidvania, ja que ens demanarà recòrrer alguns escenaris de tal manera que trobem objectes per poder obrir portes, o fer petits encàrrecs d’altres personatges.

Tampoc no estarem sols, ja que en moments donats tindre la possibilitat de tindre acompanyants com ara el gat Chisai que atacaran als enemics donant-nos certa avantatja temporal per afrontar millor la lluita. També tindran les seves fases de sigil i trencaclosques per fer més dinàmica la missió principal del joc.

En definitiva, tenim davant un joc amb personalitat pròpia que agafa elements de diferents gèneres per crear una fórmula que ens farà gaudir durant tota aquesta història de Samurais contra un exèrcit de zombies embogits.

Desplaça cap amunt