Ressenya de Windblown (Early access). Bucle de diversió

Els darrers anys un dels gèneres més prolífics en això dels videojocs han estat els roguelites.

Jocs com Inscryption, Hades, Slay the Spire o Dead Cells en són alguns dels més exitosos.

Avui us parlem precisament del nou joc de Motion Twin, uns mestres en això dels roguelites com ja van demostrar amb el seu meravellós Dead Cells.

Però què coll*** és un roguelite? Segur que molts us feu aquesta pregunta. Simplificant-ho molt, un roguelite és un joc que parteix de certes característiques dels roguelikes, però amb certes variacions que el fan més accessible.

Alguns trets comuns són:

  • La mort permanent: quan el nostre personatge mor, s’acaba la partida, però no així allò que hàgim aconseguit durant la nostra “run”. Monedes, armes desbloquejades o qualsevol cosa que puguem fer servir en futures partides continuaran amb nosaltres a l’hora de renéixer.
  • La generació procedimental: els nivells i els enemics es generaran aleatòriament en cada partida, això fa que cada “run” o sessió de joc sigui imprevisible.
  • Elements típics d’un RPG: és habitual que els roguelites incorporin millores de personatge, d’equipament i aliats que d’alguna manera podrem personalitzar.
  • Són força més accessibles que els roguelikes tradicionals. Les seves mecàniques són més senzilles i disposen de moltes ajudes.

Els roguelites són repetitius, sí, però totes aquestes variacions i la sensació de cert progrés els fa addictius i tremendament divertits de jugar.

Windblown compleix punt per punt tots els trets definitoris del gènere i ho fa amb un nivell de polidesa envejable, tenint en compte que ens trobem amb un early access i que, en principi, s’espera que el joc es mantingui així durant, almenys, un any, és increïblement satisfactori moure el teu personatge pels mons de Windblown.

POTSER VOLS LLEGIR  Ressenya de Copycat. La dura vida d'un gat

Actualment, Windblown disposa de cinc biomes diferents i quinze armes úniques amb què acabarem amb un catàleg d’enemics envejable. A més de les armes, disposarem de moviments únics, modificadors, objectes recarregables i alteratacs.

Dead Cells era un joc que feia servir de manera brillant l’ús dels combos, i Windblown apunta a fer-ho encara millor amb l’ús dels alteratacs. Disposarem sempre de dues armes principals i cada cop que fem servir una d’elles diverses vegades, podrem encadenar un o més d’un combo canviant d’arma. Això fa que en tot moment hàgim de pensar en quines són les dues armes que més ens interessa portar, donat que les seves habilitats úniques a l’hora de fer els alteratacs variaran, segur, el resultat dels nostres combats.

Si el combat és divertidíssim, la velocitat a la qual el nostre personatge es mou pels biomes és vertiginosa, segurament és el joc d’acció que més em fa gaudir en aquest sentit.

I si parlem de gaudir, el joc incorpora quelcom que molts hem demanat durant anys, un sistema de joc cooperatiu online de fins a tres jugadors que farà que les nostres runs i la combinació de les mecàniques i habilitats dels nostres personatges siguin, certament, úniques.

El joc disposa d’uns apartats visuals i sonors d’altíssima factura que ajuden, si més no, a endinsar-nos en un sorprenent lore, que s’explica d’allò més bé amb unes cinemàtiques a mode d’animació espectaculars.

Sí amics, Motion Twin ho ha tornat a fer, estic segur del fet que Windblown es convertirà en un dels millors jocs indies de l’any en què decideixin publicar-lo en la seva versió final. El que promet aquest Early Access no sembla tenir límit.

Actualment el joc es troba disponible, en early access, únicament a Steam a un preu de 19,99€.

POTSER VOLS LLEGIR  Ressenya de Shin Chan: Nevado en Carbónpolis. Culet Culet!

Si sou fans dels roguelites d’acció, el joc és IMPRESCINDIBLE.

Desplaça cap amunt